چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

۱۲ بازديد

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

راه‌هاي مختلفي براي استعلام خلافي خودرو و موتورسيكت وجود دارد كه يكي از اين روش ها استعلام خلافي خودرو از طريق VIN خودرو است. به طور كلي براي استعلام خلافي خودرو مي توان از باركد پستي 8 يا 9 رقمي و يا از كد VIN استفاده كرد.

 

كد VIN چيست؟

كد VIN همان شماره شناسايي خودرو است. اين كد يكتا بوده و شامل 17 كاراكتر به صورت عدد و حروف مي باشد و حاوي اطلاعات مهمي درباره خودرو است. اين اطلاعات از محل ساخت آن گرفته تا نوع پيشرانه‌ي استفاده شده را شامل مي شود.

 

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

 

كد VIN را از كجا پيدا كنيم؟

اين كد روي كارت خودرو و برگ سبز خودرو درج شده است.

 

راه ديگر پيدا كردن اين كد، در بيرون از خودرو و بين شيشه جلو و بدنه در گوشه سمت راننده نوشته شده است. همينطور مي‌توانيد كد VIN را در قسمت پايين فاصله بين درب و بدنه در سمت راننده و يا در نزديكي پيشرانه پيدا كنيد كه در تصوير زير مشخص شده است.

 

كد VIN  غير از استفاده در استعلام خلافي خودرو كاربردهاي ديگري نيز دارد. مثلا اگر خودرويي سرقت شود پليس از شما كد VIN را مي خواهد.

 

همچنين اگر قصد خريد و فروش خودرو را داشته باشيد مي توانيد از طريق كد VIN از سرقتي نبودن خودرو مطلع شويد.

 

 

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

 

براي استعلام خلافي خودرو با VIN  چه راه هايي وجود دارد؟

براي استعلام خلافي با VIN بايد شماره VIN را با تمامي اعداد و حروف آن به سرشماره 1101202020  ارسال كنيد. هزينه دريافت خلافي از اين روش 350 تومان به ازاي هر پيامك است.

 

پس از ارسال كد VIN، پيامكي از سوي راهور دريافت مي كنيد كه براي تاييد، بايد عدد خواسته شده را ارسال كنيد.

 

پس از ارسال عدد خواسته شده مبلغ خلافي خودرو و تعداد تخلف تا تاريخي كه درج شده است براي شما ارسال مي شود. البته اين روش هم براي خودرو و هم موتورسيكلت قابل استفاده است.

 

مشكلي كه در استعلام خلافي خودرو از طريق VIN وجود دارد عدم امكان پرداخت است. شما از اين روش تنها مي توانيد اطلاعات جريمه خودرو خود را ببينيد و يا شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافي را بدست آوريد. براي پرداخت خلافي بايد از ساير روشها استفاده كنيد.

 

در ساير روشهاي پرداخت مانند استعلام خلافي در اپليكيشن فرمون يا شوفر و برنامه هاي مشابه ، نياز به باركد پستي داريد. باركد پستي، كدي 8 يا 9 رقمي است كه بر روي كارت خودرو درج شده است.

 

استعلام خلافي خودرو با فرمون

براي استعلام خلافي در فرمون با وارد كردن باركد پستي علاوه بر استعلام خلافي خودرو يا موتور مي توانيد خلافي ها را به صورت موردي (تك به تك) و يا يكجا انتخاب و پرداخت كنيد. ضمن اينكه سوابق خلافي و اطلاعات پرداخت شما در برنامه حفظ مي شود.

 

براي دانلود فرمون از گوگل پلي اينجا كليك كنيد.

 

از روشهاي ديگر استعلام خلافي خودرو مراجعه به پليس+10 است. اين روش علاوه بر هزينه بر بودن نياز به مراجعه حضوري به دفاتر پليس+10 دارد. هزينه هر برگ خلافي 8150 تومان (و به ازاي هر برگ اضافه پرينت مبلغ 500 تومان) در سال 99 است.

 

راه هاي ديگر استعلام خلافي مراجعه به سايت راهور و يا تماس تلفني با سامانه 8828888 است. با شماره گيري اين خط به اپراتور وصل مي شويد و با خواندن شماره پلاك، خلافي شما توسط اپراتور اعلام مي شود. كه مراحل زيادي دارد و معمولا به مقصود خود نمي رسيد.

 

شما چه روشي را پيشنهاد مي كنيد؟ در قسمت نظرات ساده ترين راه گرفتن خلافي را با كاربران سايت در ميان بگذاريد.

منبع: شهرآرانيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.