سنجش میزان آنتی بیوتیک در شیر با رپید تست

راهنماي خدمات دولتي و خصوصي

سنجش میزان آنتی بیوتیک در شیر با رپید تست

۶ بازديد



در گذشته برای تعیین میزان آنتی‌بیوتیک در شیر، از آزمون‌های آزمایشگاه و تجهیزاتی نظیر HPLC استفاده می‌شد که بین ۶ ساعت تا یک روز زمان می برد، ولی با توجه به اینکه محموله شیر پشت در کارخانه باید سریعا تعیین تکلیف شود، این زمان تشخیص آنتی‌بیوتیک در شیر بسیار حیاتی است.

با توجه به اهمیت این موضوع روش‌های تست‌های سریع شیر در اروپا توسعه یافته که در ایران نیز این کیت‌ها از کشورهایی نظیر دانمارک و بلژیک وارد می‌شوند که محدودیت‌ها و موانعی در مسیر واردات این کیت‌ها وجود دارد؛ از این رو برخی کارخانه‌ها به سراغ کیت‌های چینی رفته‌اند که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

در حال حاضر به دلیل افزایش مشکلات واردات تست‌های تشخیص آنتی‌بیوتیک در شیر، و تقاضای زیاد آن در بازار نمونه های ایرانی این کیت ها نیز توسط شرکتهای دانش بنیان ایرانی مانند شرکت دایامب ساخته و به بازار عرضه شده است.

در حال حاضر تست‌های سریع در دنیا بسیار مورد توجه است. پس از کرونا، اقبال به این تست‌های فوری بیشتر شده و پزشکی شخصی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. همچنین شرکت دایامب نیز به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در تولید تست های تشخیص سریع، کیت های تشخیص سریع کرونا را به بازار عرضه کرده است.  علاوه براین دو محصول کیت تشخیص سریع میزان ویتامین دی بدن از دیگر محصولات شرکت دایامب است و محصولات دیگری در حوزه کیت های تشخیص سریع توسط این شرکت دانش بنیان در حال توسعه و تولید است و به زودی روانه بازار می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.