آرشیو آذر ماه 1400

راهنماي خدمات دولتي و خصوصي

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

۱۱ بازديد

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

راه‌هاي مختلفي براي استعلام خلافي خودرو و موتورسيكت وجود دارد كه يكي از اين روش ها استعلام خلافي خودرو از طريق VIN خودرو است. به طور كلي براي استعلام خلافي خودرو مي توان از باركد پستي 8 يا 9 رقمي و يا از كد VIN استفاده كرد.

 

كد VIN چيست؟

كد VIN همان شماره شناسايي خودرو است. اين كد يكتا بوده و شامل 17 كاراكتر به صورت عدد و حروف مي باشد و حاوي اطلاعات مهمي درباره خودرو است. اين اطلاعات از محل ساخت آن گرفته تا نوع پيشرانه‌ي استفاده شده را شامل مي شود.

 

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

 

كد VIN را از كجا پيدا كنيم؟

اين كد روي كارت خودرو و برگ سبز خودرو درج شده است.

 

راه ديگر پيدا كردن اين كد، در بيرون از خودرو و بين شيشه جلو و بدنه در گوشه سمت راننده نوشته شده است. همينطور مي‌توانيد كد VIN را در قسمت پايين فاصله بين درب و بدنه در سمت راننده و يا در نزديكي پيشرانه پيدا كنيد كه در تصوير زير مشخص شده است.

 

كد VIN  غير از استفاده در استعلام خلافي خودرو كاربردهاي ديگري نيز دارد. مثلا اگر خودرويي سرقت شود پليس از شما كد VIN را مي خواهد.

 

همچنين اگر قصد خريد و فروش خودرو را داشته باشيد مي توانيد از طريق كد VIN از سرقتي نبودن خودرو مطلع شويد.

 

 

چگونه خلافي با VIN بگيريم؟ استعلام خلافي خودرو و موتور سيكلت!

 

براي استعلام خلافي خودرو با VIN  چه راه هايي وجود دارد؟

براي استعلام خلافي با VIN بايد شماره VIN را با تمامي اعداد و حروف آن به سرشماره 1101202020  ارسال كنيد. هزينه دريافت خلافي از اين روش 350 تومان به ازاي هر پيامك است.

 

پس از ارسال كد VIN، پيامكي از سوي راهور دريافت مي كنيد كه براي تاييد، بايد عدد خواسته شده را ارسال كنيد.

 

پس از ارسال عدد خواسته شده مبلغ خلافي خودرو و تعداد تخلف تا تاريخي كه درج شده است براي شما ارسال مي شود. البته اين روش هم براي خودرو و هم موتورسيكلت قابل استفاده است.

 

مشكلي كه در استعلام خلافي خودرو از طريق VIN وجود دارد عدم امكان پرداخت است. شما از اين روش تنها مي توانيد اطلاعات جريمه خودرو خود را ببينيد و يا شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافي را بدست آوريد. براي پرداخت خلافي بايد از ساير روشها استفاده كنيد.

 

در ساير روشهاي پرداخت مانند استعلام خلافي در اپليكيشن فرمون يا شوفر و برنامه هاي مشابه ، نياز به باركد پستي داريد. باركد پستي، كدي 8 يا 9 رقمي است كه بر روي كارت خودرو درج شده است.

 

استعلام خلافي خودرو با فرمون

براي استعلام خلافي در فرمون با وارد كردن باركد پستي علاوه بر استعلام خلافي خودرو يا موتور مي توانيد خلافي ها را به صورت موردي (تك به تك) و يا يكجا انتخاب و پرداخت كنيد. ضمن اينكه سوابق خلافي و اطلاعات پرداخت شما در برنامه حفظ مي شود.

 

براي دانلود فرمون از گوگل پلي اينجا كليك كنيد.

 

از روشهاي ديگر استعلام خلافي خودرو مراجعه به پليس+10 است. اين روش علاوه بر هزينه بر بودن نياز به مراجعه حضوري به دفاتر پليس+10 دارد. هزينه هر برگ خلافي 8150 تومان (و به ازاي هر برگ اضافه پرينت مبلغ 500 تومان) در سال 99 است.

 

راه هاي ديگر استعلام خلافي مراجعه به سايت راهور و يا تماس تلفني با سامانه 8828888 است. با شماره گيري اين خط به اپراتور وصل مي شويد و با خواندن شماره پلاك، خلافي شما توسط اپراتور اعلام مي شود. كه مراحل زيادي دارد و معمولا به مقصود خود نمي رسيد.

 

شما چه روشي را پيشنهاد مي كنيد؟ در قسمت نظرات ساده ترين راه گرفتن خلافي را با كاربران سايت در ميان بگذاريد.

منبع: شهرآرانيوز

نحوه محاسبه سابقه بيمه تامين اجتماعي

۱۳ بازديد

نحوه محاسبه سابقه بيمه تامين اجتماعي

محاسبه سابقه بيمه و اطلاع از ميزان آن يكي از مسائل با اهميت براي بيمه شدگان است زيرا كه بسياري از خدمات ارائه شده در سازمان تأمين اجتماعي بر اساس ميزان سابقه افراد است. از جمله مهم ترين اين خدمات را مي توان بيمه بيكاري، بيمه بازنشستگي و بيمه ايام بارداري نام برد.

در ادامه به نحوه چگونگي محاسبه سابقه بيمه اشاره خواهيم كرد.

محاسبه سابقه بيمه براي افراد عادي:

بيمه شدگان بيمه اجباري و خويش فرما به ازاي هر يك سال پرداخت حق بيمه صرفا به ميزان همان يك سال سابقه بيمه خواهند داشت. چنانچه فردي در دو كارگاه به صورت همزمان مشغول به كار باشد و حق بيمه را در هر دو جا نيز پرداخت كند زمان محاسبه سابقه بيمه وي دو يا چند برابر نخواهد شد و فقط مبالغ واريز شده تجميع و محاسبه مي گردد.

محاسبه سوابق بيمه براي افرادي كه در روز چند ساعت كار مي كنند:

واريز حق بيمه به ميزان ساعتي كه فرد كار مي كند، بستگي دارد. بعنوان مثال اگر شخصي در هر شيفت كاري چهار ساعت مشغول به كار است حق بيمه به همان ميزان براي وي پرداخت خواهد شد و در زمان محاسبه سابقه بيمه، سوابق بيمه اي به صورت كامل در ماه درنظر گرفته نمي گردد.

 

محاسبه سابقه بيمه براي مشاغل سخت و زيان آور

مشاغل سخت و زيان آور مشاغلي هستند كه در آن ها شرايط محيط كار (از نظر عوامل شيميايي، بيولوژيكي و يا فيزيكي و …) غير استاندارد بوده و در اثر اشتغال كارگر در اين مشاغل تنشي بالاتر
از ظرفيت هاي جسمي و رواني در وي ايجاد مي گردد. درنتيجه منجر به بروز بيماري هاي شغلي و عوارض ناشي از آن در فرد مي شود.
در مشاغل سخت و زيان آور كارفرما بايستي علاوه بر 23% حق بيمه كه بر عهده اوست، 4% حق بيمه مشاغل سخت و زيان آور را نيز پرداخت نمايد.
قابل توجه است كه در زمان محاسبه سابقه بيمه در اين مشاغل به ازاي هر سال سابقه، يك و نيم سال براي بيمه شده محاسبه مي گردد.
متأسفانه اكثر كارفرمايان حاضر به پرداخت ما به تفاوت حق بيمه اين مشاغل با مشاغل عادي نمي باشند و بيمه شدگان ممكن است در زمان محاسبه حق بيمه خود با مشكل مواجه شوند و 4% حق بيمه را خود به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت نمايند.

اگر بيمه شده به مدت 20 سال متوالي و يا 25 سال متناوب در مشاغل سخت و زيان آور سابقه
پرداخت حق بيمه داشته باشد مي تواند درخواست بازنشستگي خود را بدون توجه به شرايط سني اعلام
دارد.
اگر فقط بخشي از سوابق بيمه فرد در مشاغل سخت و زيان آور باشد شرايط سني براي وي در نظر گرفته خواهد شد.

 

محاسبه سابقه بيمه در زمان دريافت بيمه بيكاري:

چنانچه فردي بر طبق قانون كار بيكار شناخته شده و مشمول دريافت بيمه بيكاري گردد، در طول مدت دريافت مستمري بيكاري سابقه بيمه وي محاسبه خواهد شد. محاسبه سوابق بيمه به اين دليل است كه سازمان تأمين اجتماعي در اين مدت زمان حق بيمه شخص را پرداخت خواهد كرد.

محاسبه حق بيمه در دوران بارداري:

در زمان بارداري نيز حق بيمه پرداخت مي شود و سابقه فرد بيمه شده در اين مدت محاسبه مي گردد.

 

محاسبه سوابق بيمه جانبازان:

محاسبه سوابق بيمه جانبازان با افراد عادي داراي تفاوت هايي است. جانبازاني كه درصد نقص عضو آن ها بين 20% تا 40% بوده در محاسبه سوابق بيمه ايشان حداقل 3 سال و حداكثر 6 سال اضافه در نظر گرفته خواهد شد.چنانچه جانبازان داراي درجات بين 40% جانبازي تا از كارافتادگي كامل باشند، حداقل 6 و حداكثر 10 سال به سوابق بيمه اي آن ها افزوده خواهد شد.
جانبازان مي توانند با 20 سال سابقه بيمه بازنشسته شوند و بازنشستگي آن ها به شرايط سني بستگي ندارد. اين افراد با توجه به سنوات پرداخت حق بيمه خود و سوابق ارفاقيشان از مستمري بازنشستگي بهره مند مي گردند.

محاسبه سابقه بيمه معلولان عادي:

اين گروه از متقاضيان در محاسبه سابقه بيمه ايشان با توجه به درجه معلوليت بين 20% تا 40% ، حداقل 2 سال و حداكثر 3 سال به سوابق بيمه ايشان افزوده مي شود.
چنانچه درجه معلوليت اين افراد بيشتر و بين 40 % معلوليت تا از كارافتادگي كامل باشد، حداقل 3 و حداكثر 6 سال به مجموع سابقه بيمه آن ها اضافه مي شود و اين سال ها در محاسبه سابقه بيمه درنظر گرفته خواهد شد.

 

مشاهده سوابق بيمه تأمين اجتماعي

سازمان تأمين اجتماعي به منظور ايجاد رفاه حال بيمه شدگان روش هاي مختلفي براي مشاهده و استعلام سوابق بيمه در نظر گرفته است. متقاضيان مي توانند با وارد كردن كد ملي خود به سوابق بيمه اي خود به آساني دسترسي پيدا كنند و سوابق بيمه را محاسبه نمايند. در صورت وجود هرگونه اشكال نسبت به ويرايش و اصلاح سابقه اقدام نمايند. مشاهده سوابق بيمه تأمين اجتماعي از طريق روش هاي زير امكان پذير مي باشد:

 مشاهده سوابق بيمه از طريق اپليكيشن تأمين اجتماعي من

سازمان تأمين اجتماعي با راه اندازي اپليكيشن تأمين اجتماعي من بخشي را براي بيمه شدگان در نظر گرفته است كه با ورود به آن متقاضيان مي توانند از آخرين روز كاركرد بيمه و آخرين دستمزد خود در هر زمان و مكان مطلع شوند.

 مشاهده سوابق بيمه از طريق كد ملي USSD

بيمه شدگان بدون نياز به كد بيمه خود و از طريق شماره ملي مي توانند با وارد كردن كد دستوري USSD سوابق بيمه را مشاهده كنند و از صحت وارد شدن سوابق خود مطلع شوند.
وارد كردن كدهاي دستوري به اپراتوري كه متقاضيان استفاده مي كنند بستگي داشته و مطابق روش ذكر شده در پايين است:
• كد دستوري #۱۴۲* براي مشتركين همراه اول
• كد دستوري #۱۴۲۰*۴* براي مشتركين ايرانسل
• كد دستوري #۱۴۲۰*۴* براي مشتركين رايتل

 مشاهده سريع سوابق بيمه از طريق سامانه سوابق

سامانه غير حضوري تأمين اجتماعي خدمات متعددي را به صورت اينترنتي در اختيار بيمه شدگان، كارفرمايان و مستمري بگيران قرار داده است. متقاضيان مي توانند با ورود به سامانه www.eservices.tamin.ir از طريق منو بيمه شدگان به قسمت ((خدمات سابقه)) مراجعه نمايند و كليه سوابق، سوابق تلفيقي، سوابق و دستمزد بعد از سال 86 و … را مشاهده و استعلام نمايند.

 مشاهده سوابق بيمه با مراجعه حضوري به شعب تأمين اجتماعي

بيمه شدگان چناچه به هر دليلي از طريق روش هاي ارائه شده در بالا نتوانستند به سوابق بيمه خود دسترسي داشته باشند، مي توانند به شعب تأمين اجتماعي به صورت حضوري مراجعه كنند و درخواست مشاهده سوابق بيمه خود را بدهند.

منبع:كارمند

طرح ترافيك كرمانشاه (ساعت اجراي طرح و محدوده طرح)

۱۲ بازديد

طرح ترافيك كرمانشاه

طرح ترافيك كرمانشاه از اول آذرماه ۱۴۰۰ در محدوده مركزي شهر اجرا مي شود. طبق اين طرح كه به صورت زوج و فرد اجرا مي شود، خودروهاي داراي پلاك زوج در روزهاي زوج و خودروهاي داراي پلاك فرد در روزهاي فرد مي توانند در محدوده طرح ترافيك كرمانشاه تردد كنند.

ساعت اجراي طرح ترافيك كرمانشاه از ۱۵ الي ۲۰ مي باشد.

محدوده اين طرح همانطور كه اشاره شد در ناحيه مركزي كرمانشاه است و از ميدان آزادي تا سه راه شورا، از تقاطع كارگر تا ميدان فاطميه و چهارراه جليلي تا ميدان لشكر اجرا مي شود.

در تعطيلات رسمي طرح ترافيك كرمانشاه اجرا نمي شود.

طرح زوج و فرد شامل خودروها و موتورسيكلت‌هاي شخصي مي‌شود، و وسايل نقليه عمومي مانند تاكسي ها و اتوبوس هاي خط واحد از اين طرح مستثني هستند.

اين طرح از ابتداي آذرماه تا آخر اسفند ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

همچنين مسافراني كه قصد سفر به كرمانشاه را دارند بايد محدوديت هاي ترافيكي را در نظر داشته باشند و متناسب با رقم سمت راست پلاك خود در محدوده طرح ترافيك كرمانشاه تردد كنند. جريمه ورود به اين طرح مبلغ ۱۰۰ هزار تومان است.

هدف از اجراي طرح زوج و فرد كاهش ترافيك و ايجاد نظم و انضباط ترافيكي در هسته شهر كرمانشاه و تشويق شهروندان به استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي است.

مطالب مرتبط:

خريد طرح ترافيك روزانه تهران

خريد مجوز طرح ترافيك در اصفهان

منبع: فرمون